Sturbridge Village MA 16 september 2014

16 september 2014 - Sturbridge, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanochtend zijn we op tijd vertrokken naar Sturbridge Village, ongeveer anderhalf uur rijden van Somerset MA. Dit dorp brengt je terug in de tijd van de zeventiende eeuw. Het personeel, over het algemeen oudere mensen die veel van de geschiedenis weten, lopen rond in kostuums die men in die tijd droeg. Ze zijn meer dan bereid te verhalen over alles waar je maar vragen over hebt. Je kunt o.a. zien hoe men tin bewerkte in die tijd, de man wist zelfs het Nederlandse woord blik, er is een winkel met nog de originele toonbank en de laden waarin de spullen werden bewaard; alles netjes gelabeld, een tweetal kerken of ontmoetingshuizen zoals het heette want het geloof was in de zeventiende eeuw al ingewikkeld in Amerika.
Ik waande mij in de tv serie 'Het kleine huis op de prairie'. Ik kan uren vertellen of schrijven wat ik vandaag allemaal heb gezien maar ik laat de foto's het werk maar doen en zelfs die dekken de lading niet.

De spin loert op de rups...                             De rups op de vuilnisbak

De wandeling langs de rivier die we maakten, het perfecte weer voor een dag als dit, het heldere water waarin je de vissen kon zien zwemmen, de drie bijzondere rupsennesten die ik zag in de bomen, de prachtige rups op de vuilnisbak met op de loer de grote zware spin die zich geduldig liet fotograferen, de ossen die ik mocht aaien en de paarden dan weer niet, de koetsier was liever a cranky yankee dan dat zijn paarden ziek werden.... kortom: het was een onvergetelijke dag die een hilarisch einde had.

Laat twee 'oudere' dames los op een speelplaats voor kinderen met dieren waar je op kunt klimmen, kartonnen borden waar je het hoofd door kunt steken en je er dus belachelijk uitziet.... tel daarbij op de 4 mafketels uit Amerika die wij tegenkwamen en je met plezier je op een os willen hijsen en er foto's van maken is 'het drama' compleet.

Klik op de link voor de foto's.
http://jalbum.net/nl/browse/user/album/1546541;jsessionid=uoprqc4ovhto1g4iro1agev08 .

Ik hoop dat jullie ervan genieten, ik had vandaag een bijzondere dag met veel cadeautjes.

1. Yvonne:
    17 september 2014
    Hoi Jolijn, Als je zo doorgaat kom je nog tijd te kort haha, wij hebben hier ook spinnen zat brrrrrrr, stiefventje is opweg
  2. Wouter:
    17 september 2014
    Hey Jolijn! Ziet en klinkt allemaal heel leuk! Alsof je in een gratis pretpark/dierentuin zit.leuke blog!
  3. Elly Poot:
    19 september 2014
    Wat een mooie ervaring Lieverd.
    Nu samen genieten,,, dikke Knuf en xxx van Elly