A new beginning

14 november 2016 - Springfield, Verenigde Staten

Dinsdagavond stonden mijn koffers gepakt in mijn kantoor, alle benodigdheden verzameld en klaar voor vertrek. Rene en ik hadden een etentje gepland om nog even wat quality time te hebben, op Schiphol komt het daar niet van.
Eerst kwamen de meisjes oma gedag zeggen en Esmee zei: ik bel je elke dag hoor oma want mijn mobiel doet het weer.

oma and girls

Na een heerlijke maaltijd kwamen we thuis om te ontdekken dat er was ingebroken in de krap twee uur dat we weg waren. Laptop, navigatiesysteem, tablet, spiegelreflexcamera met tas en telelens en ook euro's en dollars weg uit mijn reistasje dat klaar lag. Godzijdank lieten de dieven mijn paspoort ongemoeid. Politie kwam, maakte rapport op, en ging. Ik had mij de laatste avond in Nederland ietwat anders voorgesteld maar het is niet anders.
Ik deed die nacht geen oog dicht en volgde dus de verkiezingen maar op tv. Uiteindelijk wordt het toch woensdagochtend, klaar om de koffers te sluiten en naar Schiphol te vertrekken.
Na enig gedoe over mijn ESTA ingecheckt en hup de lucht in richting Philadelphia waar ik door de douane moest alvorens de vlucht naar Dayton Ohio te kunnen nemen.

Aangekomen in Philly en zowaar zonder gedonder door de douane bleek dat mijn vlucht naar Dayton 2 uur vertraagd was. Toen het vliegtuigje eenmaal kwam en alle passagiers aan boord waren zette de piloot er vaart achter.
Taxiën met de snelheid van het licht, met 80 door de bocht de startbaan op en het gas erop. Geholpen door wind mee verkortte hij de vlucht met 30 minuten dus om 9:00 pm landde ik op Dayton Airport. Toen ik de bagagehal in liep rolde mijn koffer al van de band. Ik had Jeffrey gebeld dat hij er niet voor 9:30 pm hoefde te zijn dus ik posteerde mij met mijn belongings bij de ingang om nog een half uurtje te wachten. Via de WIFI op het vliegveld checkte ik mijn email en boodschappen om ineens een stem te horen zeggen: hey miss, do you hang out here often? Daar was Jeff al. Hup in de auto naar huis, Dayton is maar een half uurtje van Springfield dus om 10:00 pm liepen we naar binnen.

Na wat bijgepraat te hebben onder het genot van een goed glas wijn was het tijd om naar bed te gaan, om 4:30 am gaat het onvermijdelijke klokje van gehoorzaamheid.
Donderdag en vrijdag nog werken en dan beginnen aan ons eerste weekend.

We gaan zoveel dingen voor de eerste keer doen deze drie maanden dat we besloten hebben een journal in de keuken te leggen en daar beiden in te schrijven.
Na verloop van tijd vergeet je een aantal dingen weer en het lijkt ons leuk dit nog eens terug te kunnen lezen.
Zo kookte ik hier voor de eerste keer boerenkool met worst, het vereiste wat aanpassingen aangezien hier de Kale anders is dan de Nederlandse boerenkool net als de smokey sausage. Al met al smaakte het beter dan ik verwachtte en Jeff was ingewijd in een van de oer Hollandse wintergerechten. Dat er nog maar veel mogen volgen.

Het weekend hebben we gebruikt om enige broodnodige dingen aan te schaffen zoals een nieuwe pannenset en een strijkplank. Ik heb totaal geen hekel aan huishoudelijke klussen maar ik moet wel goed materiaal hebben.
Het weer is ongewoon voor de tijd van het jaar dus een goede gelegenheid om blad te harken en te vermalen. Nogal een klus met een tuin van dit formaat maar gelukkig helpt de motormaaier!
Toen alle klussen waren gedaan hebben we een heerlijke wandeling gemaakt in Clifton Gorge Preserve.

Clifton Gorge    Preserve

Na thuiskomst dook Jeff achter het fornuis om te koken. Een recept van zijn moeder: Chicken Cacciatore. Overheerlijk was het.

En ja, voor je het weet is het eerste weekend om en starten we de eerste volle week, Mijn planning is al gemaakt, of er iets van terecht komt is vers twee want al te vaak plannen we en het leven gaat haar eigen gang.
TOT BLOGS and remember:

Distance

1. Elly Poot:
    14 november 2016
    Ik wacht in spanning je verhaal af, geniet met volle teugen alle 2.
    liefs dikke knuf Elxxxxxxxxxxxxxxxx
  2. Els:
    Weer een mooi verhaal Lijn,
    Wacht ook weer op deel 2+3+4 ( enz )
    Liefs Els.
  3. Hanneke:
    14 november 2016
    Klinkt allemaal heel romantisch en happy!
    En vandaag samen van de volle maan genoten?
    Groetjes en blijf happy!
  4. GREET CHRIS:
    15 november 2016
    mooi verhaal , geniet van de tijd samen
  5. Anton:
    15 november 2016
    Lieve Lijn, zoals altijd erg vermakelijk geschreven. Enjou life to the fullest.
  6. René:
    15 november 2016
    Leuk verhaaltje weer, op naar de volgende