Mystic Conneticut Massachussets

26 september 2014

Op 23 augustus vertrokken we voor de dag naar Mystic Seaport in de staat Conneticut. Een soort van Sturbridge maar dan op maritiem gebied. De grootste bezienswaardigheid is de laatste houten walvisjager ter wereld,
Charles W. Morgan. Als je op de foto klikt kun je een klein stukje geschiedenis lezen.

Jolijn op de laatste houten walvisjager ter wereld, de Charles W. Morgan

Maar er is uiteraard veel meer te zien. Diverse soorten winkels zoals ze in de negentiende eeuw werden uitgebaat. Ik vond de apotheek erg! bijzonder.
Er stond onder andere een onderzoekstafel (de apotheker was ook de arts) waar ik helemaal de kriebels van kreeg, nogal oncomfortabel. De pot met het opschrift leeches (bloedzuigers) vond ik evenmin aantrekkelijk en ik dank God op mijn blote knieën voor de huidige technologie en kennis.
Oesters, walvissen, krabben en kreeften... over al deze wezens en meer van de zee was er iets te vinden en meer.
Ook was er nog een professionele scheepsmakerij in bedrijf.

Zoals velen van jullie weten ben ik een vuurtorenfanaat sinds 2000. Ik vond de twee presentaties die in de vuurtoren werden gegeven dan ook uitermate interessant en het heeft mijn kijk op vuurtorens zeker veranderd.

Mystic Seaport’s replica van Nantucket’s Brant Point

Ik kan er wederom lang over verhalen, ik heb er voor gekozen een fotopresentatie te maken met muziek en hopelijk zeggen de foto's voldoende.
Klik op onderstaande link voor de foto's.

Als je meer wilt weten over de historie van onder andere de Amerikaanse walvisvaart in Mystic wil weten dan verwijs ik je graag naar de pagina

Op de terugweg werden we ingehaald door een auto die over de weg 'vloog' en de voorgangers van de weg scheen te willen duwen. Een minuut of 10 later passeerden wij de auto, die door de State Police aan de kant was gezet, en waarvan de bestuurder met armen en benen gespreid tegen zijn auto stond en twee State troupers erbij. In Conneticut is het een misdrijf als je meer dan 20 mijl per uur te hard rijdt, de bestuurder heeft ongetwijfeld een interessante avond gehad.
Wij reden lekker rustig verder naar 1 van mijn favoriete restaurants in Amerika, Cracker Barrel. De keten is echt overal te vinden. De hashbrowns, lees rösti, is overheerlijk en ook de salades.

Voor we het wisten was weerom een geslaagde dag ten einde en na 'thuis' verslag te hebben gedaan en nog wat gedronken zijn we heerlijk ons mandje in gekropen.

Morgen is het D-day, de dag van de bruiloft. Als de dag net zo slaagt als alle stress die eraan vooraf gaat kan het niet mislukken. Wat een circus! :-)
Fijn weekend allemaal en tot blogs maar weer.