BOSTON MA

9 oktober 2014

Boston

Vrijdagochtend 3 oktober zijn we om 8.00 uur uit Somerset weg gereden richting Boston. De navigatie device stuurde ons 1 kant op en de borden een andere kant. We hebben hele bijzondere subburbs van Boston gezien. Dat is het leuke van verdwalen, je ziet dingen die je ander niet zou hebben gezien.

We begonnen de dag in het John F. Kennedy museum en libary. Ik was er in 2007 al geweest maar ik vind het zo bijzonder dat ik het graag nog een keer wilde zien. Patricia was er daarentegen nog nooit geweest en vond het geweldig. Ze snapte nu ook dat het museum in Hyannis niet zoveel voorstelt. In Boston staan onder andere de originele meubelen uit The Oval Office, de kamer waarin de president werkt in het witte huis, een groot stuk van de Berlijnse muur want hij zei in 1963 immers: Ich bin ein Berliner, een collectie die alles te maken heeft met Jacky, het kantoor van zijn broer senator en latere presidentskandidaat Robbert Kennedy, veel geschenken die JFK kreeg tijdens zijn regeerperiode kortom het is de moeite waard.
Nadat we alles bekeken hadden en de nodige foto's gemaakt vertrokken we richting downtown. Eigenlijk wel spannend rijden in zo'n grote stad en ja dat je dan mist dat het stoplicht op rood staat kan gebeuren toch?!
In 2007 was ik ook in het museum of Sience, een bezoek aan het Imax theater en we hebben toen een ducktour gedaan. De chauffeur vertelt van alles over Boston en op een bepaald moment ga je het water in en wordt de auto een boot. Het is sinds 2007 een grote wens van mij geweest door de stad te lopen want te voet zie je het meest en vandaag was die dag.

We hebben de auto in de parkeergarage gezet en zijn gaan lopen naar het startpunt van the Freedom Trail: Boston Common en van daaruit onder andere naar Beacon Hill. Het park was een ervaring op zich. Prachtig om te zien met het mooie meertje waar in de zomer boten varen in de vorm van een zwaan, de prachtige oude bomen en.... EEKHOORNS die in Amerika squirrels heten. Brian en Sue hebben ze ook in de tuin of liever gezegd de buurman die een tuin vol bomen heeft, maar ze zijn zo schuw en smelten zo samen met de kleuren van de bomen dat je ze bijna niet ziet of ze moeten op het hek lopen. Dat was hier wel anders, ze zijn gewend aan mensen. Foto's maken van de beestjes is dan ook geen enkel probleem, ze eten zelfs uit je hand. Heel voorzichtig zetten ze hun klauwtjes op je vinger en pakken de chips uit je hand. Te leuk!

Onderaan Beacon Hill zit de bar Cheers. Grappig om daar even rond te kijken, het is heel klein maar niet identiek aan de beelden die we van de serie kennen. Ik heb twee koelkastmagneetjes gekocht voor mijn verzameling.
Beacon Hill oplopen en onderweg onder andere de town houses van de rijken bekijken. Het was een aardig klimmetje kan ik je vertellen en mijn bovenbenen slaakten een zucht van verlichting dat we boven waren bij The State House met de 'gouden' koepel. The State House is gebouwd in 1798.

Massachusetts State House

Van daaruit een zijsprongetje gemaakt, via de begraafplaats waar onder andere de ouders van Benjamin Franklin (wie een van de rijkste mannen was in de kolonie EN wordt gezien als vader des vaderlands maar nooit president van de VS was zoals velen denken) en John Hancock (wiens familie de grond bezat waarop State House is gebouwd en eerste gouverneur van de staat Massachusetts) begraven liggen, naar Quincy Market en Funeil house.

Aangekomen bij Quincy Market was wel grappig, een soort van bazaar waar je van alles en nog iets kon kopen en op de tweede verdieping tentoonstellingen kon bekijken.
Funeil Hall doet sinds 1742 al dienst als ontmoetingsplek.

Funeil Hall

Na de lunch wilden we kaartjes kopen voor de duck tour want dat was een grote wens van Patricia. Helaas de laatste tour was al vertrokken want buiten het seizoen stopt men vroeger. Dan maar op het gemak de wandeling naar de parkeergarage aanvangen door Public Park dit keer. De eekhoorns wonen daar op stand want van chips waren ze niet gediend, zeker iets beters gewend?

We wilden rond 4 uur Boston uit zijn in verband met alle forenzen die tegen 5 uur de stad verlaten. Het was ERG druk op de weg en we hebben er dan ook een uurtje langer over gedaan. De dag wandelen in Boston was de moeite meer dan waard.

Dit was onze laatste day trip want zondag vliegen we via Madrid naar Amsterdam en is het gedaan met de pret ‘and back to the grinds’.