2 tot en met 12 september

2 september 2016 - Somerset, Massachusetts, Verenigde Staten

Na de trip from Hell, zie vorig artikel, ben ik vrijdagochtend 02-09, iedereen was aan het werk, naar Dunkin Donuts gelopen en genoten van mijn eerste large cappuccino with whole milk, extra sugar and a straw.  Nadat Brian and Sue thuis waren van het werk zijn we heerlijk uit eten geweest bij Somerset Grill waar ik genoot van overheerlijke scallops. Voor zaterdagochtend 03-09 had Sue een mani - pedi geboekt bij de nagelstudio. Ik koos voor spa de luxe en wat was dat heerlijk. Mijn kuiten en voeten waren weer als nieuw. De nageltjes ook weer netjes gelakt dus ik kan weer voor de kramen langs. Natuurlijk moesten we ook de nodige boodschappen doen, van Walmart tot de Galaxy Note, die Brian had, retourneren wegens ontploffingsgevaar. Nadat dit was afgehandeld  was het tijd om naar de verjaardag van vriendin Joyce te gaan. Er was besloten dat we 's avonds uit eten zouden gaan bij Texas Roadhouse in Dartmouth. Dit maal gingen Tim, Renee en Tom ook mee.

Texas_Roadhouse
vlnr: Tim, Renee, Brian, Sue, Tom

Het deed een beetje Hollands aan met emmertjes pel pinda's op tafel en de schillen mocht je op de grond gooien. In Delft deed men dat in Café de Klomp.
​Sue heeft het live gaan op Facebook ontdekt, had ik het haar maar nooit laten zien. Ze was aan het filmen nadat we klaar waren met eten en het filmpje had ze Missy's birthday genoemd. Waarom bleek toen er een serveerster kwam met een zadel waarop ik plaats moest nemen. Ik wenste werkelijk dat de vloer zich zou openen, ik erin zou zakken om onzichtbaar te zijn maar dat gebeurde uiteraard niet.

Zondagavond 04-09 zijn we naar het festival Providence Water Fire  gegaan. Dat zat al jaren in de pen maar het kwam er nooit van. Ik was eigenlijk van plan om niet te gaan, 1 uurtje slaap en de hele dag rondrennen; ik was doodmoe. Gelukkig toch besloten om te gaan en wat was het mooi, ik kreeg er spontaan nieuwe energie van. Als HIER klikt zie je een impressie die ik maakte. De meest prachtige muziek wordt gespeeld en gezongen terwijl je geniet van prachtige vuren midden op de diverse waterpartijen.​ Maandag 5 september was het Labor day in Amerika en normaliter is er hier dan van alles gepland. Cook outs, gasten.... dit jaar niet want woensdag 7 september vertrokken Brian and Sue naar Disneyworld Florida voor een tiendaagse vakantie. Er moest dus kleding uitgezocht en koffers gepakt worden.

Voor mij was het ook tijd om weer eens een koffertje in te pakken want dinsdagochtend om 10 uur kwam Patricia mij ophalen om te komen logeren in hun nieuwe huis. Daar aangekomen uitgebreid het huis bekeken, en heerlijk in de screen room gezeten. Buiten maar toch binnen. Wat een heerlijkheid. ​
North Kingstown
Het nieuwe huis in North Kingstown RI

Woensdagochtend maakte John een overheerlijk ontbijt for us ladies  en daarna zijn we naar het museum Fruitlands in MA vertrokken. Een prachtige geschiedenisles was het en een uitermate mooie kunstverzameling. De foto's die ik maakte in het museum vind je HIER
Nadat we uitgekeken waren richting huis gereden en ik werd getrakteerd op een heerlijk diner ter ere van mijn verjaardag bij Cracker Barrel, een van mijn favoriete restaurants. Donderdag zijn Pat en ik naar de bloemist geweest om bloemen uit te zoeken voor de tafelstukken op 25 september, de dag dat zij en John zullen trouwen. Een missie wel geslaagd kan ik zeggen. Daarna zijn we maar Beavertrail Lighthouse geweest in Wickford RI. Prachtig! Ik maakte er een filmpje van.
Eenmaal weer thuis haalde John zijn rotisserie van stal om er een heerlijk stukje varkensvlees aan te hangen. Na het eten en praten over allerhande onderwerpen was het tijd om mijn bed op te zoeken. Elke avond had ik gezelschap van de katten Dusty en Midnight die lekker op het voeteneind lagen te knorren.
Vrijdagochtend 09-09 was het alweer tijd om so long te zeggen en naar Somerset terug te keren. Nadat ik de was gedaan had heb ik een poosje heerlijk aan het zwembad gezeten en later in een uitgestorven huis een beetje bijgekomen van alle indrukken.

Joyce belde dat ze mij om 15.00 uur op kwam halen voor drinks at the house tot Ron thuis kwam waarna we uit eten zouden gaan. (alweer!) Heerlijk bijgepraat, op haar verjaardag kwam het daar niet van met alle drukte.
Joyce       Ronnie
       Joyce                                             Ronnie

Ze namen me mee naar​ Stoneforge Tavern. Ik heb heerlijk vis gegeten. Scallops omhuld met bacon, zwaardvis, garnalen, crab cakes.... OVERHEERLIJK!
Ik was rond 22.00 uur weer thuis alwaar ik, na genoten te hebben van een glaasje wijn, heerlijk De Vierhoekstraat ben ingedoken verwonderd en dankbaar over het feit dat ik zo verwend wordt door iedereen.
Zaterdagochtend ben ik eerst bij Auntie Mae op bezoek geweest en samen hebben we wat traantjes om Uncle All gelaten. Ik bood aan om maandagochtend haar keuken schoon te maken, als je 88 bent en slecht ter been lukt dat niet zo best meer. Ik moest bijna haar arm omdraaien om het voor elkaar te krijgen maar het lukte. Daarna heb ik de rest van de dag heerlijk niets gedaan. Het was heerlijk om aan het zwembad te liggen met Classical Masterpieces aan.

classical_masterpieces

Ik heb hier de SUV tot mijn beschikking dus zondag 11-09 besloot ik naar Walmart in Swansea te rijden.
Ik leer al aardig de weg kennen hier maar was toch blij dat er nog wat data op mijn T-Mobile pas zat zodat ik de navigatie kon gebruiken. Ik besloot eens te kijken wat een pre-paid telefoon kostte met een kaart voor een maand want die passen van mijn provider gaan toch aardig in de papieren lopen. Ik kan er ook alleen maar het Internet mee op, niet bellen of sms-en en dat is lastig als een Amerikaan je wil bereiken, ik draai dan op voor de internationale kosten. Tot mijn grote verbazing was ik voor 68$ {telefoon incluis) klaar voor een hele maand dus daar hoefde ik niet lang over na te denken. Onbeperkt bellen en sms-en EN onbeperkt Internet.
Het heeft me al veel voordeel opgeleverd en ik ben voor hen die belangrijk zijn hier bereikbaar waar ik ook ben. Zondagavond heb ik heerlijk voor mezelf gekookt,  zitten lezen en op tijd naar bed.

En dan ben je de volgende dag zomaar jarig. 57 lentes jong :-). Op naar Sherri's in Fall River (waar Renee Franco werkt) voor mijn verjaardagsontbijt. Toen ik al het lekkers verorberd had ben ik naar Somerset gereden waar ik eerst een bezoek aan de supermarkt bracht en toen op naar naar Auntie Mae. Het arme mens had een kies gebroken en moest naar de tandarts. Ik vond dat niet geheel ongunstig want dan kon ik ongestoord doorwerken. Tegen de tijd dat ze thuis kwam had ik de keuken aan kant. Ik kreeg een prachtige verjaardagskaart, een echte Auntie Mae kaart, en ze had een heerlijke fles Merlot voor me gekocht. Het was prachtig weer dus ik hoorde de achtertuin en het zwembad mijn naam al roepen. Afgestemd met Renee hoe laat ze mij dinsdag op kwam halen want het werd 13 september de dag dat Rene Boston zou binnen vliegen. Hij is uiteraard ook een genodigde op de bruiloft en dan knoop je er meteen een vakantie aan vast.
Over hoe de rit er naar toe en de pick up ging lees je meer in het volgende artikel.

1. Elly Poot:
    18 september 2016
    Ik heb weer super genoten van je geweldige reisverslag!
    Bedankt en nog geweldige dagen. Liefs
  2. Els:
    19 september 2016
    HOI LIJN
    Wat heb jij een leuke vakantie en wat doe jij leuke dingen
    geniet er maar lekker van en is zo weer voorbij

Groetjes.
  3. Anton:
    21 september 2016
    Wederom heel inspirerend!! een genot om te lezen. Veel plezier maar dat lukt wel. xxx