WINTER WONDERLAND

19 december 2016 - Springfield, Verenigde Staten

*In dit blog artikel staan een aantal woorden in het blauw. Als je hierop klikt wordt je naar een video of artikel geleid.*

Wat een kaaskop ben ik toch, ik had 2,5 kilo meegenomen bij vertrek maar dat is snel op (iedereen vindt het heerlijk), Amerikaanse kaasproducten vind ik niet te nassen.
Dus ja, onze Hollandse kaas mistte ik echt tot Eric Groenewegen dit hoorde en hij stuurde spontaan niet 1, niet 2 maar 3 stukken op. HEERLIJK!
Nogmaals bedankt Eric, al schreef je op je GREENWAYS notebook met pen wat ook in het pakket zat al: graag gedaan.

Kaas uit Holland

Heerlijk is het weer muziek te horen in huis. Maandenlang is het stil geweest, de inspiratie was zoek; mijn schrijver heeft mij in de steek gelaten zei broeder Marc. Niet alleen is de behoefte tot muziek maken weer terug maar ook de inspiratie voor het schrijven van nieuwe nummers.
Tijdens een van de jamsessions die ze op vrijdagavond meestal houden, heb ik 'stiekem' gefilmd. De Diffendal Brothers

Het is koud geworden, -15 C was niets.
Op 13 december is het gaan sneeuwen, een heel pak viel uit de hemel. De dagen daarna vroor het, de lucht blauw, de zon scheen, dus gezond weer. Het leverde mooie winterse plaatjes op. De struiken voor het huis gevuld met sneeuw leken wel cotton balls. Het is jaren geleden dat ik in zoveel sneeuw heb gelopen, ik ben geen wintersportklant en in Nederland viel het niet.

Siccamore tree in de sneeuw  Nog een sneeuw foto  Gewoon mooi!  Missy in de sneeuw

Deena en ik trekken regelmatig met elkaar op. Shoppen, samen lunchen... gezellig hoor zo'n onofficiële schoonzus.
Dad is 13 december voor 10 dagen naar Florida vertrokken om te golfen, hij haat winterweer, het geeft Deena en mij de kans zijn huis op orde te brengen.

Deena and Missy

Afgelopen vrijdag sloeg het weer om, 1 dag iets warmer en was het werkelijk levensgevaarlijk buiten. Er kwam een ijsmist opzetten en de straten waren spiegelglad. Binnen waren de kamers en harten warm gelukkig.

IJZEL                                Binnen is het warm

We zijn allen op weg naar Kerstmis en iedereen doet dat op zijn / haar eigen wijze.
Wij, Jeffrey en ik, verzorgen het kerstdiner voor de Diffendal clan, zeven mensen aan tafel is goed te doen. Je hebt tenminste tijd om met iedereen te praten en het daardoor zelf ook leuk te hebben in plaats je helemaal het schompes te moeten rennen, om uitgeput neer te vallen als iedereen is 'opgekrast'.

Jeff heeft geen dienst met kerst, wel met oud en nieuw helaas. Hij houdt van dingen anders doen en had het kerstmenu al samengesteld. Rode kool met sauerbraten. Op de vraag wat ik aan het menu kon bijdrage werden asperges, een warme aardappelsalade gevraagd en eigen gebakken appeltaart als dessert.
Wel, daar zullen we dan maar voor zorgen?!

Rest mij nog 1 maar niet onbelangrijk ding.

IK WENS EEN IEDER: GEZEGENDE, ZALIGE, FIJNE, WARME, MOOIE, LIEFDEVOLLE KERSTDAGEN TOE

HAPPY HOLIDAYS

TOT BLOGS

1. Els:
    19 december 2016
    Was weer een heel mooi verhaal Lijn
    Verder wens ik jullie ook mooie fijne Kerstdagen toe
    En een heel mooi gezond 2017.
  2. Anton:
    20 december 2016
    Geniet van de Kerstdagen and a happy New Year!!
  3. Cindy:
    20 december 2016
    Blijft leuk om je verhaal te lezen. Jullie ook fijne kerstdagen en een mooi liefdevol 2017. Kus van ons
  4. GREET CHRIS:
    20 december 2016
    fijne kerstdagen en geniet van elkaar
  5. Hanneke:
    5 januari 2017
    Lekker bijdehand:
    Ik vergat een reactie te schrijven zie ik.
    Ik zal wel afgeleid zijn...
    Maar het was weer leuk.