VISUM NIEUWS!!

13 maart 2018 - Springfield, Verenigde Staten

Vorige week woensdagavond belde Jeffrey (zoals elke avond) en we zaten al een uur te praten toen hij ineens zei: oh ja, ik heb een brief gekregen van het USCIS.
WHUT???? riep ik, had je dat niet meteen kunnen zeggen of... is het slecht nieuws?  Ze hebben meer aanvullende informatie nodig antwoordde Jeff pissig.

All the demands

Jouw Nederlandse scheidingsakte moet door een gecertificeerde vertaler vertaald worden dus ik voorzag grote onkosten in mijn toekomst. Een oproepje op Almighty Facebook doet soms wonderen, ik werd geattendeerd op een website en voor € 20.00 was ik klaar, vrijdagochtend kon ik het in de mail verwachten.

Men wilde meer bewijs dat we elkaar in de afgelopen twee jaar fysiek hebben ontmoet, we hadden met de eerste stapel formulieren al foto's meegezonden maar dat is secundair bewijs en dus niet voldoende. Nu ben ik de laatste anderhalf jaar maar 9 maanden in Ohio geweest dus daarvan bewijs leveren was het probleem niet. Donderdag heb ik mij bezig gehouden met het verzamelen der documenten (wat ben ik blij dat ik digitaal al jaren zo netjes archiveer) want er moest van alles geprint en gekopieerd worden, paspoort stempels, e-tickets, ik moest een pasfoto op Amerikaans formaat meesturen maken en een verklarende ondertekende brief complementeerde mijn deel van de papierwinkel. Vrijdag was alles compleet en kon ik de enveloppe samenstellen.

Nu beschik ik in Tilburg wel over mijn pc maar een printer heb ik niet. Alles op een USB stick gezet en bij de fotograaf gevraagd of er ergens een winkel was waar ik documenten kon printen. Ga maar naar de bieb, daar kan dat. Daar alles geprint en nagekeken aan de grote leestafel maar ik was onrustig. Ik ga naar huis bedacht ik mij en controleer het aan de eettafel in alle rust allemaal nog een keer want er mag niets fout gaan. Vrijdagmiddag om 16.00 uur opnieuw naar het winkelcentrum gereden om de enveloppe naar Jeff's adres op de post te doen. Doe je er voorzichtig mee zei ik knipogend tegen de dame achter de balie, hier zit de rest van mijn leven in. Hopelijk komt de enveloppe donderdag of vrijdag in Springfield aan zodat Jeffrey zijn bescheiden kan toevoegen.

Hij moet een verklaring schrijven betreffende een akkefietje van 20!!! jaar geleden, ook beschikte hij nog over 2 boarding passes van zijn trip naar Nederland in 2005 (zaten in zijn vakantiealbum) Deze zijn intussen intussen gescand en tot document verwerkt, beter teveel bewijs dan te mager. Hij wacht nog op een brief die hij vanuit Minnesota toegestuurd krijgt en dan kan de enveloppe richting Californië en wij genieten van ons 10 daags samenzijn vandaag over 2 weken.

Hoe gaat het nu verder?

Op de website van het USCIS staat dat wanneer men een Request For Evidence aan ons stuurt en wij deze aanleveren men er niet niet lang over doet om ons de Notice Of Action 2 toe te kennen. Dat formulier wordt naar het National Visa Center gestuurd (waarover men ook schrijft op de site dat deze over het algemeen de papieren niet te lang vast houden) en van hen krijgen we dan een brief. Met die gegevens kan ik hier met het consulaat in Amsterdam aan of in de slag, het medische rondje doen en hopen dat het visum snel op de mat valt.
Over de 5% afkeuring die toch in mijn achterhoofd zit wil ik niet nadenken want dan hebben we pas echt een uitdaging.

Positieve gedachten worden zeer op prijs gesteld, wish us luck!

Jeffrey  American passport picture

TOT BLOGS

1. Inai:
    13 maart 2018
    Jolijn je bent een van Dulken
    Tuurlijk gaat het lukken.
    Succes👄
    14 maart 2018
    Nog eventjes geduld !! xxx
  5. Elly Poot:
    15 maart 2018
    Komt allemaal goed, staat in de blauwdruk, liefs en dikke knuffel xxxxxxxx
  6. Jef:
    17 maart 2018
    Volhouden, komt goed!
  7. Wissink:
    19 maart 2018
    komt goed! Laatste loodjes wegen altijd het zwaarste! Maar daarna heb je ook wat! Succes en liefs!!!!
  8. Hanneke:
    21 maart 2018
    En...? Heb je al iets gehoord erover?
    Het gaat je vast wel lukken!!
    🍀🍀🍀