Ik ben verhuisd!

27 februari 2018 - Tilburg, Nederland

Mijn woonruimte in Houten zou gegarandeerd zijn tot mijn visum geregeld was maar soms loopt het anders in het leven. Wat nu doen was de uitdaging, betaalbare woonruimte ligt niet voor het grijpen en zeker wanneer je niet kunt zeggen voor welke termijn je het nodig hebt. Gelukkig voor mij heb ik een trouwe troep vrienden en elk van hen zei: kom gezellig hier, wij vinden dat helemaal leuk. Hoe lief ook, een rondtrekkend circus spelen vond ik niet erg aanlokkelijk, ik heb een basis en rustpunt nodig (iets wat ik al sinds 25 januari ontbeerde) dus nog maar eens nadenken.

Het is Tilburg geworden, gebruik makend van het aanbod dat een dierbare vriend mij deed, je mag in mijn huis want ik ben er toch niet, toen ik nog maar net in Nederland was gearriveerd. Ik vond het toen wat ver gezien de bezoeken die ik aan de tandarts en technicus moet brengen in Houten en ik niet meer in het bezit ben van een auto.  Ook hiermee werd ik geholpen, een auto kreeg ik te leen.
Het weekend van 17 en 18 februari bracht ik door bij vrienden in Ridderkerk en wat was het fijn verwend te worden, ver weg van al het geneuzel voor ik aan een nieuw hoofdstuk zou beginnen. Ik werd tot in de grond verwend. Zaterdagmiddag een heerlijke wandeling in de Crezéepolder gemaakt en geprobeerd mijn onrust in de natuur achter te laten.

Carpaccio  Salade

Zuurkool by Wilma  Wandelen

Maandag 19 februari had ik alles gepland en daags erna een aantal ritjes met de personenauto gemaakt om klein spul over te brengen. Ik was blij met de Facebook pagina Houten helpt elkaar want woensdagochtend kwam er iemand (tegen geringe betaling) met een aanhangwagentje mijn spul ontmantelen (bed, bureau en rookstoel) en van het ene huis naar het andere brengen. De spullen mochten bij de vader van mijn kinderen op zolder tot ik het nodig heb of indien niet, het verkocht heb. Nadat we alles de zolder hadden op gesjouwd en ik mijn matras had opgemaakt (ik sliep woensdagnacht op zolder naast mijn spullen) terug naar de kamer waar ik de afgelopen weken bivakkeerde en deze schoongemaakt. Ik slaakte een diepe zucht toen ik de voordeur op slot draaide en de sleutel door de brievenbus deed. Het laatste hoofdstuk gelezen, het boek is dicht.

Donderdag 21 februari had ik om 16.30 uur in Tilburg afgesproken en zou wegwijs worden gemaakt in het huis. Alles verliep volgens plan, ik bracht mijn koffers naar boven en beneden werd mijn pc aangesloten. Na de tour hebben we aan tafel een glas gedronken en uiteraard kwamen de waterlanders en daar is niets mis mee. Als je na 18 jaar een vriendschap af moet sluiten en die deur dicht kunt doen zonder dat het je raakt, heeft het niet veel voorgesteld wellicht? Ik moet voor mij zorgen, niemand dan ikzelf weet beter hoe dat moet. Mijn innerlijke rust is mij ALLES waard!
Nadat ik alleen was achtergebleven en mijn spullen in de kasten ging hangen en leggen besefte over welke ruimte ik nu beschikte ten opzichte van de kamer 3 x 4
Zou ik mezelf kunnen vinden als ik mij verstopte? ;)

Rust
De eerste nacht was wat onrustig, je moet wennen aan andere geluiden en een (voor mij) nieuw bed. Redelijk uitgerust stond ik tegen 8.00 uur op en na een ontbijtje en wat rondhangen kon ik mijn koffertje weer gaan pakken.
Verwenweekend nummer 2 stond op stapel, op naar Hardenberg. Ook daar was de ontvangst allerhartelijkst, we hadden elkaar ook te lang niet gezien. Een goed glas en tapas verschenen bij aankomst op tafel. De zaterdag was een dag gevuld met onder andere een heerlijke wandeling in de natuur en daarna naar de lokale kroeg en vervolgens naar de Italiaan waar ik op heerlijk eten en drinken werd getrakteerd. filmpje.

Het is goed toeven in Tilburg, ik kom weer toe aan koken met als gevolg eten en aankomen. De 53.9 kilo wat ik woog toen ik Houten verliet is veel te weinig, er moet wat vlees op de botten voor 27 maart.
Er staan de komende weekeinden nog leuke dingen op stapel. Ik zeg vaak: het is beter te geven dan te ontvangen maar voor een keer heeft dit ook wel iets.

Vandaag over vier weken is mijn lief geland op Schiphol, wat kijk ik daar naar uit!!!

TOT BLOGS

1. Cindy Everkes:
    27 februari 2018
    Jeetje wat een heftige weken voor jou. Fijn dat je de rust weer wat hebt terug gevonden. Mocht je 8n de buurt zijn ik heb hier ook nog wat van je liggen. Agenda/ dagboek van opa. Op het moment bij ons ook wat rommelig vw badkamer verbouwing en veel werken ivm de drukte op mijn werk. 😘
  2. Karin en Jan:
    27 februari 2018
    Allemachtig , niet in Houten?.. onbegrijpelijk. Iemand zoals jij, altijd gastvrij, liefdevol hart. Jammer erg jammer, en dat is netjes gezegd. Hoop dat je wat kan wennen totdat Jef komt en dan heerlijk samen genieten,❤️💋👍
  3. GREET CHRIS:
    27 februari 2018
    Jolijn, id zo gastvrij jij bent zoals karin al zei , als je daar was leek het altijd grote schoonmaak. Altijd klaarstaan voor iedereen. Spijtig dat het zo moest lopen. Kijk vooruit naar wat komen gaat , maar dat kan jij , ben ik zeker van xx

Ik zag dit gedichtje ergens voorbij komen . D8 aan jou.

Onder de brandende zon en open hemel
    woont er een klein maar bijzonder vlindertje
    Geleidelijk probeert ze haar ultieme droom waar
    te maken: nieuw leven opbouwen in het kikkerland.

Iedere dag doet ze enige rekoefeningen
    met haar opvallende unieke vleugels terwijl
    het breekbaar hartje gevoed wordt met warme
    energie en levenslust tot genieten van het moment.

Luistert naar iedereen die ze op haar pad
    zal tegenkomen: de wijsheid van vogels tot de
    smaak van insecten, met z'n allen leveren ze al dan
    niet belangrijke bijdrage aan haar verdere ontwikkeling.

Ontmoet lichtpuntjes en tegenslagen in het
    leven maar geeft de moed nooit op, haar sterkte
    Op een vroege morgen krijgt ze een overdosis liefde
    Gunstige wind, eindeloos zicht, gaat de droom achterna
  4. Hanneke:
    2 maart 2018
    Je maakt wat mee, hopelijk maakt het je nog mooier...
    Nog even dan komt je lief...
    En het verhaaltje van de vlinder is prachtig.
    Sterkte nog even... 😘 maar ik weet zeker dat alles goed komt. ❤️
  5. Els:
    4 maart 2018
    Jeetje Lijn, heftig verschrikkelijke periode moet dat zijn geweest en zo jammer dat het zo moet, maar jou kennende zeg altijd het is wat het is, Lijntje nog even en zal de zon ook voor jou weer gaan schijnen, dikke kus voor jou.
  6. Elly Poot:
    25 maart 2018