De 'laatste' week is aangebroken

30 januari 2017 - Springfield, Verenigde Staten

Aanstaande zondag om 19.00 uur vertrekt mijn vliegtuig vanuit Dayton naar Amsterdam. Mijn terugkomst naar OH staat gepland voor mei. We willen beiden de tijd nemen om over belangrijke zaken na  te denken, separaat van elkaar, en aan de hand daarvan beslissingen te nemen en knopen hakken. Het is een grote stap en ik wil zo zeker mogelijk weten wat ik doe en wat het in gaat houden. Bijvoorbeeld: is dit het land waar ik wil gaan wonen, helemaal nu met (pardon my French) Trump, de idioot, aan het roer hier? Ik volg het (politieke) nieuws op de voet en het maakt me regelmatig onrustig en verdrietig. Enfin: ander onderwerp!

Zoals ik eerder schreef is werken in het hospice in Springfield nog geen optie aangezien er geen background check gedaan kan worden in verband met een nog niet aanwezig visum. Afgelopen week belde neef Derek en vroeg of ik nog steeds geïnteresseerd was in vrijwilligerswerk. Maar natuurlijk antwoordde ik, wat heb je in de aanbieding? In de aanbieding is werk bij ThinkTank inc een organisatie die zich bezig houdt met het bestrijden van armoede, een doel naar mijn hart. Net als in Nederland leven ook veel mensen, 46 miljoen waaronder veel kinderen, in de VS onder de armoedegrens. Hopelijk komt er deze week een afspraak zodat ik bij mijn terugkomst in mei kan beginnen.

De weken, na nieuwjaar tot nu, waren gevuld met van alles en nog iets. Gezellige familiebijeenkomsten met heerlijk eten, muziekavonden (heerlijk zo'n muzikale familie) en een aantal uitjes.
Gisteren hebben Jeffrey en ik een succesvolle trip naar Yellow Springs, een alleraardigst klein plaatsje in de buurt met onder andere veel ateliers, gemaakt.
Tijdens mijn verblijf in september 2016 kreeg ik van Jeffrey een prachtige ketting en ik wilde daar graag een bijpassende ring bij. Het was even zoeken, de meeste ringen waren groot met dito stenen en daar houd ik niet van. Ik vind dat we erg goed geslaagd zijn.

De ketting die ik kreeg in september     De ring die er goed bijpast

Iets waar je hier simpel van wordt is robotic calls. De telefoon rinkelt (als ik het nummer niet herken pak ik niet op) en het zijn call centers. Van alles en nog iets willen ze je verkopen en aansmeren. Registratie bij een soort van bel mij niet register biedt weinig soelaas. Twee weken geleden belde er iemand op mijn mobiel, een nummer dat ik niet kende maar ik wachtte op een telefoontje dus pakte het op.
Het bleek een telefonisch verkoper te zijn. Ze begon met de woorden: u verbleef onlangs bij ons in een resort..... ik antwoordde; dat is helemaal niet waar (in het Nederlands). Excuse me? zei de dame... ik ben niet in uw noch in een ander resort geweest dus er klopt niets van. De dame hing op... hoe onbeleefd! LOL!!

Vanaf vandaag vier ik vakantie. De afgelopen 2 1/2 maand heb ik veel dingen gedaan, in huis (schilderen en het een en ander opknappen) en daarbuiten. Deze week ga ik de dingen doen waaraan ik nog niet toe kwam, all fun things.
Vandaag #day1 ben ik begonnen met een van mijn favoriete bezigheden: schrijven. Dit weblog uiteraard en daarnaast verder werken aan mijn manuscript onder het genot van koffie en prachtige muziek.
Verder staat er deze week een bezoek gepland aan The Westcott House  and
The Heritage Center Daarnaast wil ik ook de tijd nemen om te relaxen, niksen en vooral genieten van onze, voorlopig, laatste week samen. Wat zal ik het missen maar fijn dat ik 'mijn' meisjes weer in de armen kan sluiten en bijpraten met al mijn bijzonder lieve vrienden!

Ik wens iedereen een goede week toe en
TOT BLOGS

1. Hedwig:
    30 januari 2017
    Ik hoop dat je een super week daar gaat hebben nog. Geniet er van. Mooie ring en mooi verhaal. Ik hoop je weer te gaan zien hier!
  2. Rein sr.:
    30 januari 2017
    Wat een ervaringen en wat zet je die goed op schrift!! Hoor graag tzt mondeling meer hierover. Sterkte met het afscheid en goede reis.
  3. Cindy:
    31 januari 2017
    Fijne laatste week geniet ervan. En tot gauw misschien?
  4. Ada:
    31 januari 2017
    Geniet van je voorlopig laatste week. Fijn om je weer gauw te zien. Xxx
  5. Els:
    Nog een fijne week Lijn, En een veilig thuis komst. Xxx
  6. Elly Poot:
    5 februari 2017
    Nu onderweg naar Nederland, wens ik je goede reis lieverd.
    xxxEl
  7. Hanneke:
    9 februari 2017
    Prachtig die sieraden met turquoise. Ondersteunt vriendschappen!
    Inmiddels ben je er al weer en het zal een warme douche geweest zijn je twee meisjes in je armen te kunnen sluiten!
    Ik wens je hele wijze beslissingen.
    Knuf xxx